Dwarsdenkers en bruggenbouwers

Jonge, talentvolle starters in het onderwijs hebben behoefte aan meer of andere uitdagingen dan waar zij in de klas mee geconfronteerd worden. Omdat te veel getalenteerde jonge leraren het onderwijs binnen één tot vijf jaar weer verlaten, is een programma ontwikkeld gericht op jonge professionals in hetonderwijs.

Dwarsdenkers en Bruggenbouwers prikkelt scholen om anders te kijken naar personeelsbeleid. We willen jonge professionals opleiden die flexibel, mobiel en innoverend zijn. Dit past bij dynamische onderwijsorganisaties, niet alleen op het gebied van curriculum en het onderwijzen van leerlingen, maar ook op het gebied van professionalisering van medewerkers. Investeren in goede professionals die bekend zijn met hun eigen unieke talenten is investeren in goed onderwijs. Om die reden besteden we in het traject ook een belangrijk deel aan persoonlijk leiderschap.

Tijdens dit traject gaan we in op de behoefte van jonge professionals om zich te ontwikkelen en bekend te maken met de verschillende loopbaanpaden in het onderwijs vanuit het beroepsbeeld van de leraar en denken zij na over welk pad het beste bij hen past.

Door de deelnemers al kennis te laten maken met leiderschap en project- en beleidsmatig werken, bereidt deze groep zich voor op dergelijke rollen.

Loading...

Aanbod

Praktijkervaringen

Loading...